Saturday 7 May 2011

Weekend hari bekerja

Di Sabtu yang indah saya berada di office. Office mate saya si Naa Nicky kate orang TM dah ada kat bawah office nak pasang Unifi. Yeeeeeaaahhhhaaaaa!!! Lepas ni kalau dok kat office sampai pagi buta pun tak pe. Boleh online. Selalunya pukul 10 je dah tak dapat on9 sebab kedai bawah dah tutup dan dia tutup wireless dia sekali. Kedekut! 

Last week kerja agak enjoy sebab client pun baik2 belaka. Minggu lepas pagi2 lagi dah gerak ke rumah client kat Ampang, follow cameraman shoot majlis nikah. Naa Nicky pun join cameraman tunjuk skill shoot setelah sekian lame dia tak pegang camera. Untung klien ni. Request 1 videographer je mase nikah tapi dapat 2. 

Lepas tu pukul 12.30 terus ke De Palma Hotel. Nak elak jam punya pasal, dengan iMac sekali di angkut ke De Palma. Member buat editing kat situ je. Tak payah ulang-alik ke office. Saya dgn Naa Nicky bantai tido. Tapi saya paling lame tido kot. Pukul 3 bangun dan melepakkan diri di belakang editor sambil blurr tak tau ape nak komen kat video yang telah di edit tu. 1st time client mintak buat video montaj mood laju dan tunjuk muka orang je. Pukul 4 ptg saya dan Naa Nicky ke Ball Room sebab nak test cable live feed. Sampai pukul 6 baru settle hal cable. Gi makan pukul 6... pukul 8 bermula lah tugas sebenar hingga pukul 10.30 dan lepas tu chow ke pelita ampang lepak sampai pukul 12 mlm. 

Naa Nicky test skill yang dah lame tak ditunjukkan

Boss...belikan lah kami Mac Book. 
Lain kali tak payahlah kami bawa iMac yg besar gedabak ni lagi.

Naa Nicky kali pertama direct live feed tanpa boss di sisi.

Ape yang menyeronokkan ialah...kitorang gelak je dari pagi sampai malam. Tak tau lah kenape minggu lepas memang gelak memanjang. Walaupun keje penat dan sedikit rumit sebab boss tak de, tapi memang gelak aje. Tambah2 plak mak cik2 klien asyik buat lawak dari pagi.


>>Boss pernah ajar saya tentang kamera. Boss ajar dua 2 perkara je. 1: Zoom in dan Zoom out. 2: Focus in dan Focus out. Thank you boss. Hehehe....

No comments:

Post a Comment